اکنون به وارد نمودن نرخ پرداخت متفاوت برای منبع می پردازیم. دقت کنید که این عمل در ادامه اعمال نرخ هزینه متفاوت برای یک منبع است و نحوه اعمال آن را تعیین می کند.
نرخ پرداخت برای منابع مختلف نیز قاعدتا پنج گزینه قبل را دارد. برای درک این موضوع تصور کنید دستیار گچ کار می تواند یک یا چند روز به جای دستیار بتون ریز کار کند. ولی نرخ هزینه این دو دستیار با یکدیگر متفاوت خواهد بود. برای اعمال این دو مقدار هزینه متفاوت باید به جدول Cost Rate برویم. سپس پس از آن که منبعی را به فعالیتی اختصاص دادیم، نوع پرداخت را در هر فعالیت به طور مجزا اعمال می کنیم.
به ترتیب زیر این کار را انجام می دهیم :
1. از منوی View روی Resource Sheet کلیک می کنیم.
2. در این نما منبع مورد نظر را انتخاب و با راست کلیک بر روی آن و انتخاب Information به Resource Information می رویم.
3. به سربرگ Cost بروید، در Cost Rate Table برگه B را انتخاب کنید.
4. عدد پیش فرض مایکروسافت پروژه h/0.00$ در ستون Standard Rate را انتخاب و سپس مقدار دلخواه با توجه به پروژه را وارد می کنیم.
5. در Overtime Field ( مبنای اضافه کاری ) عدد دلخواه را وارد و ثبت کنید.
6. OK کنید تا تغییرات ثبت و پنجره بسته شود.
ذکر این نکته شاید الزامی باشد که در کشوری چون ایران اگر مواردی چون هزینه را قبل از پروژه وارد کنیم نیاز به به روز رسانی زیادی خواهیم داشت. لذا معمولا از این کار صرفه نظر می کنند.
No comment